We are going to Winnipeg

اطلاعاتی پیرامون مهاجرت به کانادا بصورت پذیرش استانی ( منیتوبا-وینیپگ)

We are going to Winnipeg

اطلاعاتی پیرامون مهاجرت به کانادا بصورت پذیرش استانی ( منیتوبا-وینیپگ)

تجربه IELTS

دو هفته پیش بالاخره من هم به جمع زخم خوردگان آیلتس پیوستم و آزمون آیلتس دادم!

از اونجایی که در پروسه مهاجرت از من مدرک آیلتس نخواستند و همه چی به خیر و خوشی تموم شد ، من هم تنبلی کردم و برای آزمون خودم رو به صورت جدی  آماده نکردم ولی این اواخر یه چیزی هی منو قلقلک میداد که بابا حالا تو برو یه امتحان بده ضرر نداره ( دویست و پنجاه هزار تومن هم رو بقیه خرجها ) . این بود که یه جا برای آزمون آکادمیک در17 سپتامبر رزرو کردم و آزمون دادم. دیروز هم نتایج رو زدند .

نتیجه 6 در هر چهار اسکیل و نهایتا میانگین 6  بود  .نمیدونم نمره 6 خوبه یا بد و باید برم اونجا ببینم برای ثبت نام دانشگاه کافی هست یا باید کورس های اضافی زبان رو بگذرونم . یا اینکه چند ماه بعد دوباره امتحان بدم . ولی از اینها گذشته هیچ چیز مثل یک تجربه واقعی نمیتونه آدم رو با حال و هوای آزمون آشنا کنه . قبل از آزمون سعی کردم کلیپ های آزمون مصاحبه و  listening رو نگاه کنم و گوش بدم . حتی یک دوره کوتاه مدت هم توی یکی از آموزشگاه های زبان رفتم که خیلی مزخرف بود و فقط پولم رو هدر دادم . هیچ کدوم مثل تجربه آزمون اصلی نمیشه.

به نظر من آدم باید پیه یک بار آزمون دادن و هزینه کردن رو به تنش بماله بعد با توجه به تجربه به دست اومده شروع کنه به آماده سازی برای آزمون و این آماده سازی هم قاعدتا باید از دوره های ترمیک زبان شروع بشه و به دوره های آمادگی تخصصی برای آیلتس که قلق های آزمون دادن رو یاد میده منتهی میشه .

به هر حال تجربه خوبی بود و حداقل الان میدونم از نظر آیلتس تو چه سطحی هستم چون به اعتقاد بنده نمره آیلتس نمیتونه کاملا نشون دهنده سطح تسلط فرد به زبان انگلیسی باشه و مهارت تست زنی و آشنایی با روش آزمون دادن در نمره کسب شده موثره .

 



********************

هنوز از پاسپورتها خبری نیست و اگر این دوشنبه هم خبری نشه یواش یواش باید نگران بشم !

نظرات 2 + ارسال نظر
پیام یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:03 ب.ظ http://manitoba.blogfa.com

تبریک می گم امیر جان.نمره خیلی خوبی هست.

مرسی پیام جان. انشالله تو نمره ات بهتر از من بشه . به 9 فکر کن

نیوشا چهارشنبه 13 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:02 ق.ظ http://www.kabe1381.blogfa.com/

مبارکه .یه کوچولو دیگه باید تلاش کنید.

مرسی خانوم
بله خوب البته برای دستگرمی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد