We are going to Winnipeg

اطلاعاتی پیرامون مهاجرت به کانادا بصورت پذیرش استانی ( منیتوبا-وینیپگ)

We are going to Winnipeg

اطلاعاتی پیرامون مهاجرت به کانادا بصورت پذیرش استانی ( منیتوبا-وینیپگ)

چی شد وینیپگی شدیم 2

بعد از حدود سه سال که از باز شدن پرونده ما در سوریه گذشت اوایل خرداد سال گذشته نامه ای از اداره مهاجرت منیتوبا رسید به این مضمون که : آفیسر های ما( اداره مهاجرت منیتوبا) به طور دوره ای به ادارات مهاجرت کانادا در سراسر جهان سرکشی میکنند و کیس هایی رو که احساس میکنند واقعا قصد مهاجرت به اون استان رو دارند انتخاب میکنند. بر این اساس ما متوجه شدیم که شما در فرم های تقاضانامه ، استان منیتوبا رو برای اقامت در نظر گرفته اید. اگر هنوز مایل به مهاجرت به این استان هستید میتوانید کلیه مدارک خودتون رو برای ما به منیتوبا بفرستید تا اگر واجد شرایط شدید شما رو به عنوان منتخب استانی در برنامه پذیرش استانی منیتوبا ( MPNP )  پذیرش کنیم.

این شد که من هم هرچی مدرک و گواهینامه تخصصی و غیر تخصصی و  مدرک زبان و گواهی حدود 7 سال سابقه کاری و ارزیابی قیمت آپارتمانم و  ... داشتم فرستادم وینیپگ و بعد از حدود 4 ماه نامه پذیرش رسید در خونه و توش نوشته بود که با توجه به مدارک ارسالی و اینکه اعلام کردید که قصد موندن در وینیپگ رو دارید شما رو به عنوان Provincial Nominee انتخاب میکنیم.  

همین مطلب رو طی نامه جداگانه ای به سفارت کانادا در سوریه هم اعلام کردند. 

 همچنین درنامه ارسالی ذکر شده بود که در صورت تمایل میتونید پرونده فدرال رو ببندید و پولتون رو پس بگیرید.  

من هم با توجه به اینکه در حال حاظر در سوریه تازه پرونده های فدرال سال 2004 در حال بررسیه و پرونده من 2007 بود ترجیح دادم پرونده قبلی رو ببندم و از طریق استانی باقی مراحل رو ادامه بدم.

حالا باید یک سری مدارک شناسایی به همراه گواهی عدم سوء پیشینه و هزینه بررسی پرونده رو تا 18 جولای یعنی حدود 3 ماه دیگه  بفرستم سوریه .خوشبختانه مدرک IELTS از من نخواستند و ظاهرا به همون مکاتبات انگلیسی  که با آفیسر مربوطه تو وینیپگ از طریق ایمیل داشتم و مدارک آموزشگاهی زبان در سطح Intermediate رضایت دادند.البته من همچنان در حال تقویت زبان هستم تا مدرک  IELTS رو هم بگیرم چون برای ادامه تحصیل نیاز دارم.

طبق اطلاعاتی که از سایت اداره مهاجرت گرفتم بعد از ارسال مدارک ،پرونده جدیدی در قسمت مهاجرت استانی تشکیل میشه و کار بررسی پرونده تا صدور ویزا بین 9 تا 12 ماه و شاید کمی بیشتر  طول میکشه .  

حالا هم دنبال گرفتن گذرنامه جدید و گواهی عدم سوء پیشینه و آماده کردن باقی مدارک برای ارسال به سوریه هستم. 

البته این وسط دغدغه ها و استرس ها و درد دل هایی هم هست که شاید در ادامه اونها رو هم مطرح کردم. 

 

روز خوش