We are going to Winnipeg

اطلاعاتی پیرامون مهاجرت به کانادا بصورت پذیرش استانی ( منیتوبا-وینیپگ)

We are going to Winnipeg

اطلاعاتی پیرامون مهاجرت به کانادا بصورت پذیرش استانی ( منیتوبا-وینیپگ)

Decision made!

بله ! بالاخره بعد از حدود چهار سال و نیم از زمان اقدام  چشم ما به جمال عبارت Decision Made  جلوی اسمم در سایت اداره مهاجرت روشن شد. 

اینک مشروح اخبار! 

امروز بعد از 12 روز که از تحویل پاسپورتها به سفارت کانادا در تهران گذشته بود گفتم سایت رو چک کنم ببینم خبری شده یا نه.( البته دیروز هم چک کردم ! بین خودمون باشه !) با کمال تعجب دیدم هر کاری میکنم نمیتونم وارد سایت بشم . چند بار تلاش کردم ولی باز پیغام میداد که اطلاعات شما در سایت موجود نیست! جل الخالق ! بابا همین دیروز همه چی مرتب بود !خلاصه حسابی گیج شده بودم . کم کم داشت افکار منفی میومد سراغم. نکنه بلایی سر پرونده اومده! نکنه انقلابیون سوری ریختن تو سفارت و پرونده ها رو سوزوندن و کامپیوتر هاشون هم ترکوندن!( این قسمت برای بالا بردن هیجان قضیه بود !

خلاصه آخرین فکری که به ذهنم رسید این بود که از اونجایی که نام فامیلی بنده دو بخشیه و تا الان بین بخش اول و دوم یک خط تیره قرارداده شده بود احتمال دادم ممکنه در زمان بررسی اصل پاسپورتها این مسئله رو متوجه شده باشند و اصلاحش کرده باشند. من هم این بار نام فامیل رو بدون خط تیره وارد کردم و دیییدیییییدیییییدیییییین! بله خودش بود.حدسم درست بود ! نه که خیلی تیزم ( به قول طغرل) ! 

 

 از حالا باید به مدت دو هفته هم بشینم گوش به زنگ تلفن که دی اچ ال تماس بگیره برای تحویل پاسپورتها. باشه ! این دو هفته هم روش ! دیگه روی ایوب رو از صبر کردن سفید کردم!

شتر گاو پلنگ!

چهارشنبه گذشته پاسپورت ها رو تحویل DHL دادم . پنج شنبه رسیده تهران .امروز یکشنبه است هنوز تحویل سفارت ندادند.چون سفارت روزهای جمعه و شنبه تعطیله. والله خوش به حال کارمندهای سفارت . حقوق به دلار خرج به ریال تعطیلی به تقویم ایران و کانادا ! هم روز شهادت حضرت علی تعطیلند هم روز عید شکرگزاری هم عید قربان هم عید کریسمس! چه شود! یه جایی خوندم سفارت فقط روزهای پنجشنبه پاسپورتها رو از کوریر ها تحویل میگیره.

من هم بلیطم رو برای 14 اکتبر گرفتم. امیدوارم تا اون روز پاس ها برسه به دستم. این روزهای آخری همه چی دست به دست هم داده تا هیجان قضیه رو ببرند بالا!  باشه!بچرخ تا بچرخیم!

تغییر عقیده میدهیم!!!

بعد از کلی پرس و جو و پیگیری برای بلیط  و هتل و بررسی اوضاع قمردرعقرب سوریه و همچنین بالا بودن هزینه سفر به این نتیجه رسیدم که بهتره پیه یک ماه منتظر موندن رو به تنم بمالم! و مثل یک مهاجر خوب پاسپورت ها رو تحویل DHL بدم تا اونها رو از طریق سفارت کانادا توایران بفرستند سوریه .  

حالا باز دوباره انتظار !   مثل اینکه این انتظار کشیدنها تمومی نداره.  

آب زنید راه را هین که ویزا میرسد!

بالاخره نامه پاس ریکوئست ما هم رسید  ! 

درست سر یک ماه.  

توی نامه ذکر شده که ویزای ما تا جولای 2012 اعتبار داره . یعنی یک سال از تاریخ انجام آزمایشهای مدیکال . 

همچنین دو راه برای دریافت ویزا جلوی پای ما گذاشته. یکی اینکه پاشیم بریم سوریه ظرف یک روز و نیم ویزا رو  تو پاسپورت تحویل بگیریم دوم اینکه پاسپورتها رو تحویل یک پست بین المللی مثل ی اچ ال یا آرامکس بدیم و اونها خودشون پاسها رو به سفارت  کانادا در ایران تحویل میدند . خود سفارت پاسپورتها رو میفرسته سوریه و کار ها انجام میشه و برگردونده میشه که این کار  طبق گفته سفارت  حدود 6 هفته طول میکشه. بعد از برگشت پاسپورتها باز هم خود پست بین المللی باید اونها رو از سفارت تحویل بگیره و به ما تحویل بده . که جمعا بیش از 6 هفته طول میکشه. 

من هم با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام دادم راه اول رو انتخاب میکنم .  

از شانس ما خورده به تعطیلات عید فطر. فکر میکنم هفته آینده هم  سوریه کلا تعطیل باشه ! نمیدونم بلیط گیر میاد یا نه ؟ بریم بگردیم ببینیم چی میشه!  

فعلا.....