We are going to Winnipeg

اطلاعاتی پیرامون مهاجرت به کانادا بصورت پذیرش استانی ( منیتوبا-وینیپگ)

We are going to Winnipeg

اطلاعاتی پیرامون مهاجرت به کانادا بصورت پذیرش استانی ( منیتوبا-وینیپگ)

خدا حافظ وینیپگ سلام کلگری

یک سال از آخرین پستی که اینجا گذاشته بودم میگذره ! 

واقعا یک سال گذشت .مثل یک چشم به هم زدن . 

اگربخواهم اتفاقات یک سال گذشته رو به سرعت مرور کنم  خلاصه میشه در : 

 

- یک ماه گردش در شهر و آشنایی با محیط و انجام کارهای اداری و...

- 3 ماه کلاس زبان  + همزمان پیدا کردن یک کار پروژه ای کوچیک 

- 6 ماه کار در یک دامپروری (!)  

-پیدا کردن کار تخصصی در کلگری و جابجایی به این شهر 

 

و در حال حاظر حدود یک ماه از زندگی و کار من در کلگری میگذره .   

اینکه در خلال این یک سال چه بر من گذشت و الان نظرم نسبت به کانادا و زندگی در خارج از ایران چیه مفصله . شاید در روزهای آتی مجال و حوصله نوشتن پیدا بکنم . به هر حال مسیر زندگی ما در کانادا  از وینیپگ به کلگری عوض شد و لی  هیچ وقت خاطره 11 ماه زندگی در وینیپگ با خیابان های پر ازدرختش و مردم مهربونش و منطقه Fork  دوست داشتنیش و... را فراموش نخواهم کرد . 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
پیام پنج‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:37 ق.ظ http://manitoba.blogfa.com

سلام امیر
چه عجب بالاخره آپدیت کردی
بابا ما رو بی خبر نذار،ایمیل می زنیم جواب نمی دی دیگه!
معلومه سرت خیلی شلوغه،یا اینکه دوستتو فراموش کردی :(
خیلی خوشحالم که به آرزوت رسیدی
واسمون بنویس بی خبرنذار مارو
امیر رفتی و ماروتنها گذاشتی هرچی پیگیری کرده بودم بخاطر زحمات و دلگرمیهای تو بود
امیدوارم منم اراده تورو داشته باشم.
قربانت
پیام

ناهید یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:59 ق.ظ

سلام، امیدوارم که حالتون خوب باشه. من امروز 15 بهمن 1391 وبلاگتون رو خوندم، خیلی وقته که پست جدید نگذاشتید. وبلاگ شما برام جالبه چون من و خانوادم عازم وینیپگ هستیم. تابستون 90 رو در وینیپگ سپری کردیم ولی برای انجام کارهای ناتموم، با این که دوست نداشتیم، به تهران برگشتیم و به امید خدا خرداد 91 برای همیشه به کانادا مهاجرت میکنیم. تو مدتی که وینیپگ بودیم، ما هم مثل شما از مردم وینیپگ خوشمون اومد و شهر بدون ترافیک و آرامش زیاد وینیپگ رو دوست داریم.
شما الان به کالگری منتقل شدید. امیدوارم که در زندگی و کارتون موفق باشید.
فرصت کردید باز هم از تجربیات خودتون تو وبلاگتون بنویسید لطفا، برای من و امثال من خیلی مفیده

با آرزوی بهترین ها برای شما دوست عزیز
خدا نگهدار

آنا سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:47 ب.ظ

دوست عزیز من بلاگ شما رو تازه با جستجو در نت پیدا کردم . از اول تا آخرین پست خوندم. برام خیلی جالب بود. ما هم برای منیتوبا اقدام کردیم و هنوز در مراحل اولیه هستیم. امیدوارم کار ما هم به سرعت شما پیش بره. خیلی براتون خوشحال شدم و براتون آرزو می کنم هر جا که هستید موفق باشید. یه سوال هم داشتم اگر امکانش هست جواب بدید ممنون میشم. اینکه شما از روز اول منیتوبا رو انتخاب کردید و لندینگ شما باید یکی از شهرهای این استان باشه اما الان به کلگری تغییر مکان دادید . آیا این مورد امکان داره و برای شهروندی شما مشکلی پیش نمیاد. البته روایت زیاده و آدم نمی دونه کدوم درسته. به هر حال ممنونم . بازم از ادامه زندگی در آنجا بنویسید لطفا

nadia شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:53 ب.ظ

salam.man va hamsaram az ghasde mohajerat be calgary ro darim. lotf mikonid dar morede hazinehaye zendegiye 2 nafar dar in shahr tozih bedid. hamsaram az university of calgary admission gerefte ba fundy dar hodood 1500 dollar dar mah. fekr mikonid ba in meghdar pool 2 nafar mitoonan dar in shahr zendegi konan?
mamnoon

تبریک میگم به شما و همسرتون ،

کلگری از نظر هزینه های زندگی جزو گرانترین شهرهای کاناداست .
شما باید برای اجاره یک واحد آپارتمان یک خوابه در منطقه ای نزدیک به دانشگاه کلگری چیزی حدود 1000 تا 1300 دلار درنظر بگیرید البته این رو میتونید از طریق سایتهای مربوطه مٍثل rentfaster چک کنید .
هزینه خورد و خوراک در حد متوسط هم حدود 300 تا 500 دلار در ماه
به علاوه هزینه های آب و برق و تلفن و ... ( درصورت include نبودن در قرارداد اجاره ) و ایاب و ذهاب و تفریح و....
که با توجه به نوع مصرف از 100 تا 1000 دلار میتونه متغیر باشه .
اینها هزینه های جاری یک زندگی معمولی در کلگری هست .
سایر هزینه های اولیه زندگی مثل لوازم آشپزخانه و لوازم خواب و تلوزیون و کامپیوتر و .... رو میتونید با سرچ کردن در وبسایت فروشگاه های لوازم خانگی مثل IKEA یا Canadian Tire پیدا کنید .

با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد