We are going to Winnipeg

اطلاعاتی پیرامون مهاجرت به کانادا بصورت پذیرش استانی ( منیتوبا-وینیپگ)

We are going to Winnipeg

اطلاعاتی پیرامون مهاجرت به کانادا بصورت پذیرش استانی ( منیتوبا-وینیپگ)

علم بهتر است یا ثروت

این روزها همه فکر و ذکر من این شده که تو کانادا چه مسیری رو در پیش بگیرم بهتره؟ میدونم که تا اون وقت ممکنه هزار تا اتفاق بیفته ولی اگر آدم از قبل هدفش مشخص باشه بهتر میتونه تو پیش آمدهای بعدی تصمیم بهتری بگیره. 

حالا من تو انتخاب اینکه اونجا درسم رو ادامه بدم یا اینکه سعی کنم تو رشته کاریم خودم رو قوی کنم و دوره های تخصصی بگذرونم مرددم. البته بیشتر تمایل دارم در ابتدای کار خودم رو از نظر کاری ارتقاء بدم تا هم شانس پیدا کردن کار بالاتر بره و هم تو اون مدت از نظر زبان هم پیشرفت کنم. ولی دلم نمیخواد تو یک مرحله در جا بزنم و دوست دارم از نظر اکادمیک هم ارتقا داشته باشم. 

توی جستجوهایی که درسایتهای مرتبط داشتم متوجه شدم در وینیپگ ( و همچنین در کل کانادا) برنامه های متنوعی توسط دولت برای کمک به مهاجران پیاده شده ( یا توسط بخش خصوصی اجرا و توسط دولت حمایت میشه )  که به اونها در امر پیدا کردن کار کمک میکنه . این کمکها از کلاس های آموزش زبان تخصصی تا برنامه های ارزیابی و اعتبار یابی مدارک تحصیلی و سوابق کاری و همچنین معرفی به مراکزی جهت کارآموزی را شامل میشه.   

همونطور که همه متقاضیان مهاجرت میدونند ، مدارک تحصیلی و سوابق کاری مهاجران در کشور مبداء زمانی ارزش پیدا میکنه که توسط سیستمهای نظارتی کانادا بررسی و ارزیابی و معادل سازی بشه .بنابراین هرمهاجری قبل از تلاش برای پیدا کردن کار مرتبط با رشته تخصصی خودش باید پیه حد اقل یک سال گذروندن دوره های تخصصی پیش نیاز جهت معادل سازی مدرک تحصیلی رو بگذرونه .که این دوره ها هزینه بر هم هستند و دولت هم برای مهاجرین تخفیف هایی قائل میشه . 

مثلا یک مهندس برق یا عمران یا ... زمانی که میخواد در بازار کار به عنوان یک مهندس کار بکنه باید از انجمن مهندسی کانادا مجوز استفاده از پیشوند مهندس رو بگیره .گرفتن این مجوز هم نیاز به چند مرحله ارزیابی علمی و تجربی داره که بحث اون هم مفصله که میشه شرح اون رو در سایت این انجمن(APEGM) مطالعه کرد . البته این سایت انجمن مهندسی منیتوبا ست و هر استانی انجمن مهندسی خودش رو داره . 

اگر کسی در رده های پایین تر مثل تکنسینی هم بخواد کار بکنه باز باید مدارک تحصیلی و سوابق کاریش رو به تایید انجمن تکنسینها و تکنولوژیست های کانادا CTTAM برسونه تا بتونه از پیشوند تکنسین یا تکنولوژیست ( که کمی از تکنسین معلومات آکادمیکش بیشتره) استفاده کنه.  

البته استفاده از این پیشوندها با توجه به ارزیابی سفت و سخت و امتحانات جامعی که گرفته میشه خیلی آسون هم نیست ولی نشدنی هم نیست.  

گذروندن پروسه ارزیابی و تایید مدارک نهایتا منجر به تایید مدرک تحصیلی برای ادامه تحصیل هم میشه و میشه در کنار کار به تحصیل هم پرداخت . 

امیدوارم مشکلات اقامت و زندگی در کانادا اونقدر نباشه که وقتی برای دنبال کرد اهداف آدم پیدا نشهو آدم مجبور بشه با کارهای دم دستی زندگی رو بگذرونه .

فعلا که اینجاییم و مشغول خوندن زبان تا ببینیم چه پیش آید. 

روز خوش