We are going to Winnipeg

اطلاعاتی پیرامون مهاجرت به کانادا بصورت پذیرش استانی ( منیتوبا-وینیپگ)

We are going to Winnipeg

اطلاعاتی پیرامون مهاجرت به کانادا بصورت پذیرش استانی ( منیتوبا-وینیپگ)

رتبه وینیپگ

اگرخوشبینانه نگاه کنیم رتبه 8 در رنکینگ Top best Places to live برای شروع خوبه !

مانی اردر و هوای وینیپگ!


بالاخره مانی اردر هم از کانادا رسید.
این هم تصویرش (برای کسانی که از ایران تهیه میکنند برای مقایسه)




خیلی زودتر از اونی که فکر میکردم رسید .از وینیپگ تا ایران کمتر از یک هفته طول کشید.

بابا DHL ! بابا این کاره !!

مدارک من معطل این مانی اردر بود که رسید . یکشنبه مدارک کامل شد و دوشنبه 12 جولای با پست آرامکس فرستادم سوریه . امیدوارم قبل از 18 جولای که تاریخ انقضای مهلت تعیین شده است برسه به دست آفیسر مربوطه.
نکته جالب اینکه هزینه ارسال با آرامکس 25000 تومان و هزینه ارسال با دی اچ ال 42000 تومان بود .امیدوارم این کاهش قیمت تاثیری تو به موقع رسیدن مدارک نداشته باشه.
حالا باید منتظر رسید مدارک از سفارت کانادا در سوریه باشم.
حالا حالا ها از این انتظارها باید بکشیم!


امروز تو وبلاگ فرهود خوندم که هوای وینیپگ خنک و بدون رطوبته . این برای ما که تو گرمای بالای پنجاه درجه و رطوبت بالای 90 درصد اهواز درحال استفاده از سونای اجباری هستیم  یعنی بهشت

البته اگر پشه های وینیپگی رو فاکتور بگیریم.


تهیه Bank Draft

این اداره مهاجرت هم نفسش از جای گرم بلند میشه ها ! یکی نیست بگه بابا جون شما که میدونید تو این ....شده بانک کانادایی نیست من از کجا واست Bank Draft گیر بیارم . مثل قدیم تو سفارت پولو میگرفتید و قال قضیه رو میکندید دیگه ! البته شاید هم برای کمک به 2لت کریمه درجهت ایجاد اشتغال این برنامه رو ریختند. این شده که یه عده دارند از این طریق نون در میارند .

به هر حال دو راه برای تهیه Bank Draft یا Money Order   وجود داره .اول ااینکه یک نفر آشنا تو کانادا یا دبی پیدا کنید و از اون خواهش کنید از یک بانک کانادایی Bank Draft یا Money Order  رو تهیه کنه و برای شما پست کنه .البته قبل از اون شما هزینه مربوطه و هزینه پستی رو از طریق یک صرافی با پرداخت هزینه حواله برای اون دوست عزیزتون حواله میکنید . این قسمت قضیه یک مقدار استرس خیزه . چون با توجه به ت.ح.ر.ی.م های اخیر هرگونه ارسال پول از ایران به بانکهای خارج از کشور به شدت کنترل و بررسی میشه و اگر به هر موضوعی مشکوک بشوند در خوش بینانه ترین حالتش ممکنه پول پس فرستاده بشه .

روش دیگه که تو بعضی از وبلاگهای مهاجرتی به اون اشاره شده اینه که از چک های آماده ای که این سایت اعلام کرده استفاده کنید . البته همه چیز با مسئولیت خودتونه.اینکه چک اصل باشه یا .... رو خودتون باید تشخیص بدید.

من هم دل رو زدم به دریا و پول رو دادم به یکی از صرافی ها تا برای دوستم تو کانادا حواله کنه . هنوز هم به دستش نرسیده و من دلشوره دارم که نکنه دیر بشه . چون من تا 18 جولای باید مدارک رو ارسال کنم سوریه .

خدا به خیر بگذرونه .